Hè Hè eindelijk

6 augustus 2017 - Jinja, Oeganda

Hallo allemaal,
Het heeft even geduurd, maar hier dan weer een nieuw reisverhaal.
In ons reisverhaal van woensdag vertelden we dat we smiddags arts gingen doen. Daar hebben we sieraden gemaakt die worden verkocht in het winkeltje van het amagezi centre. Vooral Max had een hele mooie creatie gemaakt met zelfgemaakte modderverf en blaadjes, we verwachten dat die veel geld op gaat leveren :,)
Donderdag zijn we een dag naar een school verderweg op het platteland geweest. Soft power heeft buiten het verven van de school geen projecten hier, maar twee gebouwen konden wel een likje verf gebruiken. We hebben de gebouwen van binnen en buiten opnieuw geverfd en schetsen op de muren gemaakt die te maken hebben met de lesstof van de kinderen. (Denk aan dieren, planten, alfabet enz). Max heeft een kaart van Afrika getekend met alle landen erop. Toen we er aan het eind van de middag weer waren hebben we de source van de nijl bezocht. Dat was heel gaaf om te zien. Ook was er een reptielenpark dat we hebben bezocht.
Vrijdagochtend zijn we naar buwenda preschool geweest en smiddags zijn we naar de special needs school geweest, waar ze een musicaldag hadden. Dat was heel leuk, we hebben naar allemaal toneelstukjes en dansvoorstellingen van verschillende scholen gekeken. Allemaal heel traditioneel natuurlijk
Gisteren hebben we een lange hobbilige rit richting de grens met Kenia gemaakt. We hebben de Sipi Falls bezocht, verschillende grote watervallen in het oosten van Uganda bij een uitgestorven vulkaan, mount elgon. Dat was fantastisch, we hebben een lange wandeltocht gemaakt door de bergen met schitterende uitzichten. Nadat we waren uitgerust van de lange tocht hebben we ook nog een koffietour gedaan, waar we zelf koffie mochten maken van begin tot eind!! En die koffie smaakte natuurlijk extra lekker ;) (of zoals max zei, 'minder walgelijk dan normale koffie')
Groetjes!!!

1. Madeleine:
    6 augustus 2017
    Wat leuk allemaal en wat maken jullie veel mee. Prachtige foto's!